domingo, 17 de febrero de 2008

Règim pluviomètric

Apa que amb aquest títol tant divertit a veure quanta gent me'l llegirà...


Bé avui com que és diumenge i estic tranquila, tinc temps per escriure, i ho faré de fet. Com ja deveu haver copsat en el títol del ''post'' parlaré de la pluviometria... no us penseu que faré un escrit molt científic i dens... no, bàsicament perquè no tinc els coneixements necessaris per a fer-ho.


Fa uns anys vaig pensar de recollir amb un pluviòmetre casolà la pluja que queia a Mira-sol. En principi ho feia per el treball de recerca..per demostrar que el canvi climàtic ja es notava, quan encara hi havia gent que deia que nosaltres no teniem res a veure amb l'escalfament global. Però com que no tindria prous dades per demostrar res, al final vaig decidir fer una altra cosa (en concret era ... a veure que m'enrecordi.. Com ha afectat els boscos de Sant Cugat l'augment de població... o alguna cosa semblant).

Doncs de totes maneres vaig començar a prendre les dades pluviomètriques, en concret desde l'agost de 2002, i encara ho continuu fent... i res, simplement volia posar una gràfics que he fet de les dades recollides.

Es pot fer lliure interpretació, pensar que la sequera que estem patint darrerament és degut a un dels cicles de sequera que es viuen sobretot en climes mediterranis... o acceptar que verdaderament el canvi climàtic està afectant més ràpid del que potser es podria i es voldria esperar.

Aquí van els gràfics...










Ràpidament es veu la gran variabilitat de règims que hi ha, no existeix dos anys mínimanent iguals, pluviomètricament parlant. De fet, en cinc anys no es pot veure res... no m'estranya que el mínim d'anys que es pugui fer una petita hipòtesis siguin deu. Encara que jo en posaria més...

A part d'això he fet una última gràfica de la mitjana pluviomètrica de Mirasol (perquè de Sant Cugat és de 50-100 l/m2 més...) És clar! com que tenim aquest nom sempre fa sol... no si ja ho deia jo... Mirasol entra en la corba de pluviometria que abarca al Baix Llobregat... i aquesta és entre 600-650 l/m2 per any, en canvi a Sant Cugat... suposo que a l'estar més influenciat per Collserola és de 700-750 l/m2 per any.
Bé, no he fet amb l'excel cap gràfic d'aquest perquè estava cansada ja i també es pot posar per escrit, que aquest tampoc cal veure'l com els altres.

Doncs, només l'any 2003 i 2004 van estar dins d'aquesta mitjana, 620 l/m2 i 652 l/m2 respectivament. A partir del 2005 la cosa va començar a caure en picat, i actualment encara està baixant. L'any 2005 va ser de 560 l/m2, el 2006 de 470 l/m2 (escandalós) i el darrer 2007 ha estat de 462 l/m2 (horripilant). Bé, no calen masses paraules, els números parlen per si mateixos... La mitjana dels últims tres anys és de 500 l/m2 arrodonint la xifra... aquesta pluviometria és de zones més àrides de les que hi ha aquí... bé no faig més conclusions que tampoc puc dir massa cosa amb el que tinc...


I ara com sempre us deixo una fotografia! ^^

En concret aquesta foto és la millor que he fet mai... va ser a l'hivern del 2004.

Per cert, en l'últim post vaig dir que posaria la nota de tècniques... i encara que sigui dolenta no vull faltar a la meva paraula. He tret un 3,4 (tercera vegada que el faig). A veure si a la quarta va la vençuda...

1 comentario:

Keve dijo...

Ps a mi ma s'emblat interesant :)