domingo, 24 de agosto de 2008

Vilanova de la Barca

Aquests últims dies he estat passant uns dies a Vilanova de la Barca, un poblet entre Lleida i Balaguer. Verdaderament, aquests poblets del voltant no tenen massa interès perquè són fets després de la Guerra Civil... i almenys pel que fa a patrimoni històric, res de res. Tot i així podrien ser bonics, però l'organització de les cases, les formes dels edificis o la integritat del poble en el si de la natura tampoc són bons.
Bé, deixant el tema de si són ''macos'' o no... Vilanova de la Barca el que si que té és que passa el riu Segre pel costat, i això el fa una mica més assequible estèticament.

Un dia varem anar fins a Balaguer. Només varem veure la plaça principal i l'església de dalt d'un turó... si no recordo malament es diu Església de Santa Maria. És molt maca perquè per dins sembla una catedral. De fet, em pensava que ho era fins que el noi que es cuidava de l'església ens va explicar una mica la història d'aquest edifici. Ens va comentar que havia estat una antiga mesquita, i després una església romànica (que només conservava l'apsis, a l'est, com és habitual) i la resta ja era de construcció gòtica. No vaig fer cap foto perquè em vaig descuidar la càmara... llàstima! Bueno, podeu mirar el google i segur que surt... Ah, aquell noi també ens va explicar que era la segona església més gran de Catalunya pel que feia a la nau principal de dins, ja que només n'hi ha una en tot l'interior, i això no és gaire comú. S'ha de comentar també que a Balaguer hi ha 4 edificis més a apart d'aquest que havien set mesquites. I aviat ho tornaràn a ser si és que els nostres amics del Sud ho tornen a demanar...

Us deixo apreciats lectors xD perquè me'n vaig a estudiar. Col·loco un parell de fotos del mini viatge. També us he posat un video força graciós de quan han de fer una noticia al poble. Primer posen la sardana aquella tant coneguda i després diuen la noticia. En aquest cas no vaig poder agafar-la del començament però com que la posen tota ... Si escolteu fins el final de la cançó sentireu la noticia d'aquell dia, amb lleidetà clar! Ah! I un altre de les cigonyes que es veien al campanar. Escolteu els soroll que fan amb els becs! Em sembla que ho feien cada vegada que s'acostaven unes altres massa a la vora...






4 comentarios:

Anónimo dijo...

I quina és la més gran?

Berta dijo...

La veritat és que no ho sé... Si de cas ja ho miraré i tot dic, si és que ho trobo!

Anónimo dijo...

hola Berta,

veig que has gaudit de l'entorn i has descansat, del tema obligacions passem oi??? ;-)

M'agraden les fotografies que penjes a cada article. Es nota que tens bon gust.

Berta dijo...

Hola Fermí,
No et pensis, descansar tampoc massa... Pel matí estudiava i a la tarda anava a donar un vol. Però el fet de canviar d'aires ja va bé.
M'alegro que t'agradin les meves fotos. Encara que em queda molt camí per arribar a ser algú en el tema de la fotografia.